Retallando dreitos socials, dreitos laborals… y dreitos lingüisticos

[Aragonés]

A zaguera proposa de reforma educativa d’o Ministro espanyol d’Educación, Wert, quier fer una clucadeta a os sectors mas furos d’a dreita espanyola; mas privatización, mas relichión (catolica, prou que si), y mas centralismo.

Pareix que l’anterior proposa se quedó curta ta seguntes que miembros d’o PP, y ye que agora o nacionalismo espanyol “preba d’acotolar” o creixent independentismo vasco y catalán querendo levar as suyas luengas nacionals difuera de l’amostranza publica.

Dimpués d’a enrestida contra l’amostranza publica, contra l’educación de gufanya ta todas y totz, debant d’o desmantelamiento d’os servicios socials alazetals, agora l’obchetivo d’os ultraconservadors y espanyolistas d’o PP ye aprofitar a crisi ta prebar de centralizar y espanyolizar encara mas a os diferents pueblos que conforman l’Estau espanyol.

En Aragón, aon o gubierno d’a dreita espanyola (PP-PAR) ya anunció a suya proposa de retalle y reforma d’a insuficient Lei de Luengas aprobada por PSOE-CHA en 2009 (ixa lei que ni da la oficialidat, ye voluntaria t’os Concellos y ye discrecional de tot) ista nueva enrestida ye mortal t’as luenguas minorizadas d’Aragón, l’aragonés y o catalán, as dos luengas que durante istas mas de 30 anyadas de “democracia” no han estau reconoixidas a suya oficialidat ni garra mena de reconoiximiento por as institucions, y encara hue continan refusadas por a clase politica aragonesa, estando condenandas d’ista traza t’a desaparixion y a la perdida d’iste gran patrimonio cultural.

Si t’as luengas cooficials ye un trango tazaga, t’a nuestra chicorrona luenga ye dreitament una punyalada en a espalda.

Con tot y con ixo, no imos a reblar en ista luita que venimos esfendiendo dende fa anyadas por a oficialidat de l’aragonés y o catalán ta que puedan formar parti d’una vegada de l’amostranza publica d’os chovens aragoneses y aragonesas.

Aceptar istas midas lingüicidas u no fer cosa por o nuestro patrimonio lingüistico ye refirmar a suya desaparixión, y empentar a imposición d’a luenga castellana.

Aturemos o chenocidio lingüistico!

[Castellano]

La última propuesta de reforma educativa del Ministro español de Educación, Wert, quiere ser un guiño a los sectores más duros de la derecha española: más privatización, más religión (católica, por supuesto), y más centralismo.

Parece que la anterior propuesta se quedó corta para según que miembros del PP, y es que ahora el nacionalismo español “intenta acabar” con el creciente independentismo vasco y catalán, queriendo sacar sus lenguas nacionales fuera de la enseñanza pública.

Tras la ofensiva contra la enseñanza pública, contra la educación gratuita de todas y todos, ante el desmantelamiento de los servicios sociales básicos, ahora el objetivo de los ultraconservadores y españolistas del PP es aprovecharse de la crisis par intentar centralizar y españolizar aun más a los diferentes pueblos que conforman el estado español.

En Aragón, donde el gobierno de la derecha española (PP-PAR) ya anunció su propuesta de recorte y reforma de la insuficiente Ley de Lenguas aprobada por PSOE-CHA en 2009 (esa ley que ni da la oficialidad, es voluntaria para los Ayuntamientos y discrecional del todo) este nuevo ataque es mortal para las lenguas minorizadas de Aragón, el aragonés y el catalán, las dos lenguas durante estos más de 30 años de “democracia” no han recibido ninguna clase de reconocimiento por parte de las instituciones y aun hoy continuan siendo rechazadas por la clase política aragonesa, estando así condenadas a la desaparición y por tanto el pueblo aragonés a la pérdida de este gran patrimonio cultural.

Si para las lenguas cooficiales esto es un paso atrás, para nuestra minorizadísima lengua es directamente una puñalada en la espalda.

Aun con todo, no vamos a reblar en en esta lucha con la que defendemos desde hace años la oficialidad del aragonés y el catalán para que estas lenguas puedan formar parte de una vez de la enseñanza pública de las y los jóvenes aragoneses.

Aceptar estas medidas lingüicidas o no hacer nada por defender lo nuestro es apoyar su desaparición e impulsar la imposición de la lengua castellana.

Aturemos o chenocidio lingüistico!

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s