[11×12] Fotocrónica y valoración de la jornada de huelga y movilización en Aragón este 11 de octubre

Dende o sindicato Universidat valuramos muit positivament ista chornada de vada y de luita estudiantil d’Aragón que s’enmarca dentro d’a campanya d’o 11×12 en coordinación con sindicatos estudiantils y organizacions chovenils d’os territorios de tot l’Estau. Replecamos que tant a vada como as movilizacions realizadas han serviu ta valurar y medir de bella traza o grau d’organización y concienciación d’a estudiantalla aragonesa en as suyas diferents redoladas y lugars.

A vada, convocada en totz os institutos y campus aragoneses en os que iste 11 d’octobre no ha estau festivo, s’ha focalizau especialment en tres puntos; Teruel, Uesca y Andorra. O seguimiento ha estau desigual, seguntes a ciudat, os cursos y a mena de centro.

En Uesca o seguimiento cheneral ha estau arredol d’o 53% determinau en gran parti por o baixo seguimiento en l’ESO, puyando en bachilleratos y especialment alto en os centros d’amostranzas especializadas y profesionals an s’ha plegau a un 90% de seguimiento. Istos resultaus, agridulces dende l’amvista sindical estudiantil, s’entienden por varios factors: por un costau a falta d’organización estudiantil y cultura movilizatoria en as amostranzas meyas uescanas; y por atro lau l’actuación conchunta d’as fuerzas d’a reacción contra ista convocatoria que un diya antis d’a vada, o Sindicato de Estudiants, s’han dedicau a sembrar a confusión cancelandola ilícitament con l’obchetivo de suplantarla, d’a mesma traza cuasi todas as direccions de centros s’han negau a legalizar a vada empentando a traviés d’os mayestros una campanya de descredito y de amedrentamiento d’os estudiants. Examenes, faltas, entregas de treballo; ixas han estau as armas con as que as direccions, en colaboración con o sindicalismo amariello, han lograu aturar en parti a os y as estudiants que han feito vada. Con tot y con ixo, a las 11:30 d’o maitin se levaba a cabo una concentración en a Plaza Zaragoza a la que plegaban decenas de estudiants y en a que s’ha leyiu un manifiesto en o que se explicaban os motivos t’a convocatoria.

A la mesma hora que en Uesca prencipiaba en Teruel una manifestación an más de 200 estudiants han partiu dende o campus dica o centro d’a ciudat revindicando os suyos dreitos y criticando as reformas d’o gubierno convocaus por Universidat y l’Asambleya d’Estudiants de Teruel. O seguimiento en a ciudat de Teruel ha estau tamién desigual pero más alto que en la capital d’o norte; más d’o 70% en institutos y puyando o 80% en o campus d’a ciudat. Tamién as horas han marcau la participación en a vada puesto que muitas estudiants decidiban a zaguera hora y gracias a os y as estudiants movilizaus sumar-se y secundar-la.

L’atro foco important d’iste diya de vada ha estau Andorra. A localidat baixoaragonesa, que cuenta con un instituto, ha teniu un alto porcentache de seguimiento en a vada que ha plegau t’o 100% en bachilleratos, o 90% en 3º y 4º de l’ESO y estando menor en primer ciclo (an as estudiants no tien dreito a vada). Durante toda a maitinada y con o refirme d’a Marea Verde andorrana os estudiants s’han concentrau dende as 9 dica as 11, inte en o que más d’un centenar han saliu en manifestación dica a Plaza d’o Regallo do s’ha leyiu un comunicau.

Iste diya de movilizacions remataba con una manifestación simbolica en Zaragoza an ha estau tot lo diya festivo, en o vico d’A Madalena frent a l’antiga universidat en a que meyo centenar d’estudiants han recorriu as carreras d’o vico revindicando os suyos dreitos y en refirme a la vad. L’acto ha rematau con a lectura d’o comunicau internacional y clamando a la solidaridat con as victimas d’a represión espanyola que en os Paisos Catalans s’han cobrau en a chornada de vada un deteniu.

En cheneral o balance ta Universidat ye positivo, haber podiu quitar adebant una vada con muit poquet tiempo parandolo, en unas calendatas tan dificils y visibilizando un Aragón que va dillá d’a centralización zaragozana. Ista convocatoria ha serviu ta examinar quals son os puntos en os que a luita estudiantil ye menos enantada y bi ha menos organización y conciencia; tabién t’amostrar que bi ha vida dillá d’a gran ciudat y que si se quier en o meyo rural s’en puet. Especialment destacable ye o caso d’Andorra an bi heba estudiants que autonomament han decidiu secundar a vada y de centros como a Escuela d’Artes d’Uesca con un seguimiento masivo asinas como en Teruel an gracias a l’intervención de l’Asambleya d’Estudiants ha saliu entabant a convocatoria. L’obchetivo d’Universidat dende hue ye planteyar a necesidat d’organizar a l’estudiantalla allí an no en ye, especialment en os institutos d’Uesca y en a gran parti d’o meyo rural an as movilizacions son dificultadas y boicoteadas por as direccions y os sindicatos traidors debiu a la falta d’auto-organización estudiantil. Ye menester prener istos puntos, de baixa participación, y treballar ta que en futuras movilizacions den os mesmos buenos resultaus que en atros territorios.

_______

Desde el sindicato Universidat valoramos muy positivamente esta jornada de huelga y de lucha estudiantil en Aragón que se enmarca dentro de la campaña del 11×12 en coordinación con sindicatos estudiantiles y organizaciones juveniles de los territorios de todo el estado. Entendemos que tanto la huelga como las movilizaciones realizadas han servido para valorar y medir de alguna forma el grado de organización y concienciación del estudiantado aragonés en sus diferentes territorios y comarcas.

La huelga, convocada en todos los institutos y campus aragoneses en los que este 11 de octubre no ha sido festivo, se ha focalizado especialmente en tres puntos; Teruel, Huesca y Andorra. El seguimiento ha sido desigual, dependiendo de la ciudad, los cursos y el tipo de centro.

En Huesca el seguimiento general ha sido en torno al 53% determinado en gran parte por el bajo seguimiento en la ESO, algo superior en bachilleratos y especialmente alto en los centros de enseñanzas especializadas y profesionales donde se ha llegado a un 90% de seguimiento. Estos resultados, agridulces desde la perspectiva sindical estudiantil, se entienden por varios factores: por un lado la falta de organización estudiantil y cultura movilizatoria en las enseñanzas medias oscenses; y por otro lado la actuación conjunta de las fuerzas de la reacción contra esta convocatoria que un día antes de la huelga, el Sindicato de Estudiantes, se han dedicado a sembrar la confusión cancelándola ilícitamente con objetivo de suplantarla, del mismo modo casi todas las direcciones de centros se han negado a legalizar la huelga impulsando a través de los tutores una campaña de descrédito y de amedrentamiento de los estudiantes. Exámenes, faltas, entregas de trabajo; esas han sido las armas con las que las direcciones, en colaboración con el sindicalismo amarillo, han logrado frenar en parte a los y las estudiantes huelguistas. Pese a todo, a las 11:30 de la mañana se llevaba a cabo una concentración en la Plaza Zaragoza a la que acudían decenas de estudiantes y en la que se ha leído un manifiesto en el que se explicaban los motivos para la convocatoria.

A la misma hora que en Huesca comenzaba en Teruel una manifestación donde más de 200 estudiantes han partido desde el campus hasta el centro de la ciudad reivindicando sus derechos y criticando las reformas del gobierno convocados por Universidat y la Asambleya d’Estudiants de Teruel. El seguimiento en la ciudad de Teruel ha sido también desigual pero más alto que en la capital del norte; algo más del 70% en institutos y superando el 80% en el campus de la ciudad. También las horas han marcado la participación en la huelga puesto que muchas estudiantes decidían a última hora y gracias a los y las estudiantes movilizados sumarse y secundarla.

El otro foco importante de este día de huelga ha sido Andorra. La localidad bajoaragonesa, que cuenta con un instituto, ha tenido un alto porcentaje de seguimiento en la huelga que ha alcanzado el 100% en bachilleratos, el 90% en 3º y 4º de la ESO y siendo algo inferior en primer ciclo (donde las estudiantes no tienen derecho a huelga). Durante toda la mañana y con el apoyo de la Marea Verde andorrana los estudiantes se han concentrado desde las 9 hasta las 11, momento en el que más de un centenar han salido en manifestación hasta la Plaza del Regallo donde se ha leído un comunicado.

Este día de movilizaciones culminaba con una manifestación simbólica en Zaragoza donde ha sido todo el día festivo, en el barrio de la Madalena frente a la antigua universidad en la que medio centenar de estudiantes han recorrido las calles del barrio reivindicando sus derechos y en apoyo a la huelga. El acto ha terminado con la lectura del comunicado internacional y llamando a la solidaridad con las víctimas de la represión española que en Cataluña se han cobrado en la jornada de huelga un detenido.

En general el balance para Universidat es positivo, haber podido sacar adelante una huelga con tan poco tiempo de preparación, en unas fechas tan difíciles y visibilizando el Aragón que va más allá de la centralización zaragozana. Esta convocatoria ha servido para examinar cuáles son los puntos en los que la lucha estudiantil está menos avanzada y hay menos organización y conciencia; también para mostrar que hay vida más allá de la gran ciudad y que si se quiere en el medio rural se puede. Especialmente destacable es el caso de Andorra donde había estudiantes que autónomamente han decidido secundar la huelga y de centros como la Escuela de Artes en Huesca con un seguimiento masivo así como en Teruel donde gracias a la intervención de la Asamblea de Estudiantes ha salido adelante la convocatoria. El objetivo de Universidat a partir de hoy es plantear la necesidad de organizar al estudiantado allí donde no lo está, especialmente en los institutos de Huesca y en la gran parte del medio rural donde las movilizaciones son dificultadas y boicoteadas por las direcciones y los sindicatos traidores debido a la falta de auto-organización estudiantil. Es necesario tomar estos puntos, de baja participación, y trabajar para que en futuras movilizaciones den los mismos buenos resultados que en otros territorios.

Andorra

Teruel

Uesca:

Zaragoza

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s